سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

کمال مالاریا

یماری به صورت رایگان و با حفظ رازداری ارائه می شود. مراکز مشاوره بیماری های رفتاری تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور فعال و قادر به دسترسی همه افراد به این مراکز به راحتی امکان پذیر است. آدرس و شماره تلفن مراکز مشاوره بیماری های رفتاری با نام «مراکز مشاوره AIDS» در هر شهرستان از طریق سیستم 118 قابل دسترسی است.

کمال مالاریا


هنگامی که انگل آسیب دیده (پلاسمودیوم) وارد پشه های anopheles می شود، قبل از اینکه اولین علائم ظاهر شوند، کمون نامیده می شود. بیماری پشه اغلب بین 7 تا 30 روز بود. کوتاه ترین دوره پشه در پلاسمودیوم Falsi Parum "و طولانی ترین دوره کمون مالاریا است. داروهای ضد مالاریا مالاریا برای جلوگیری یا تسکین مالاریا برای مسافرانی که به سایت ملاعلی مهاجر سفر می کنند با تاخیر بین چند هفته تا چند ماه ها.
مراحل حمله به مالاریا

مرحله سرد (لرز خفیف)

مرحله داغ (تب، سردرد، حالت تهوع، حملات در کودکان)

در نهایت، عرق کردن (عرق، بدن به دمای طبیعی، خستگی)

[p.falciparum، p.vivax، p.ovale، (tertain)] حملات گاهی اوقات توسط انگل patermal (p.malariae (کوارتان)) انجام می شود هر دو روز و حملات سه روزه توسط انگل کوارتز.
علائم مالاریای حاد

مالاریا بر مغز، رفتارهای غیر طبیعی، حملات و یا سایر اختلالات عصبی تاثیر می گذارد.

آنمی و آنمی شدید ناشی از همولیز (مرگ سلولی)

هموگلوبینوری (هموگلوبین در اوره) به علت همولیز

(ADRS)، ادم ریوی یا سندرم دیسترس تنفسی

کاهش تعداد انگل ها در پاسخ به درمان

عادی در انعقاد خون و ترموستات

دستگیری قلبی

علائم دیگری که باید توجه کرد عبارتند از:

نارسایی حاد کلیه (به درستی کار نمی کند)

Hyperparasitoma، که بیش از 5٪ از گلبول های قرمز آلوده به انگل مالاریا است

اسیدوز متابولیک (سطح بالای اسیدیته در مایعات و بافت های بدن) معمولا با هیپوگلیسمی (سطح گلوکز خون پایین)

هیپوگلیسمی نیز ممکن است در زنان باردار مبتلا به کمردرد یا پس از درمان با گنوره رخ دهد. عفونت های شدید معمولا در افرادی که مالاریا ندارند یا افرادی که ایمنی نسبت به مالاریا کاهش یافته است، رخ می دهد. . مالاریا شدید ممکن است در همه افراد در یک منطقه وجود داشته باشد که در آن منطقه انتقال مالاریا و مخصوصا زنان باردار وجود ندارد. بیماران مبتلا به مالاریای شدید باید سریعا درمان شوند.
روش های درمان مالاریا

این بیماری یک بیماری شدید است که میتواند در واقع مرگ و میر باشد (مخصوصا وقتی که آن مالاریای انگلی مضر است) و طبق دستورات سازمان بهداشت جهانی در مناطق بومی، درمان باید تا 24 ساعت پس از شروع اولین علائم این بیماری به دو دسته تقسیم می شود: بیماری ملایم که نیازی به درمان ندارد و بیماری شدید نیاز به پذیرش دارد. در مناطقی که این بیماری غیر بومی است، بیماران باید تحت قرنطینه قرار گیرند و سپس برای درمان درمان شوند. در برخی از کشورها (و نه ایالات متحده)، داروهای ضد التهابی شبیه سازی شده اند و بسیاری از داروهای ضد مالاریا قابل تزریق هستند. چگونه برای درمان بیماری مالاریا بستگی به عوامل مانند نوع انگل بیماریزا، که در آن عفونت و بیماری رخ داده است، وضعیت بالینی و آمادگی بیماران، بارداری، و چند چیز دیگر.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.